SFO

SFO-Regler

Pasningsordningen på Al Quds Skole er for elever fra 0.-3.klasse, og i nogle særlige tilfælde kan børn fra 4. klasse få lov til at komme ind. Formålet med denne ordning er at hjælpe forældre med at passe deres børn, indtil de bliver hentet fra SFO’en, og derfor har skolen udvidet pasningstiden til kl. 17.00 mod ekstra betaling for dem, der har brug for det.

Al Quds Skole vil hermed tillade sig at gøre forældrene ekstra opmærksom på de forskellige regler omkring pasningsordningen, så vi kan opretholde god orden og ro i SFO’en:

1. Forældre skal holde sig til de aftalte tider og dage i pasning. Sker der forsinkelser for afhentning af barnet efter kl.17.00, skal det meddeles telefonisk. Barnet venter derefter indenfor opgang nr. 46 bag glasdøren, dette vil ikke være Al Quds Skolen og pædagogernes ansvar, men dermed forældrenes ansvar.
  2. Forældre skal sørge for at skrive navn på barnets overtøj, så der ikke bruges ekstra tid på at finde det og det ikke forveksles med andres tøj.
  3. Forældre har pligt til at oplyse pædagogerne, når barnet bliver hentet, eller hvis der sker ændring i hvem barnet bliver hentet af fra SFO’en.
  4. SFO tilbyder ikke måltider til børn. Derfor skal forældrene sørge for at give deres børn ekstra mad med, der passer til deres opholdstid i SFO.
  5. Forældre har pligt til at snakke med deres børn omkring opførslen i pasning. Skolen tillader ikke brug af uforskammede ord og udtryk og heller ikke, at man udfører vold mod andre elever i skolen. Kommer dette til at gentage sig fra den enkelte elev, efter forældrene er blevet gjort opmærksomme på det, så vil det medføre afslutning af pasningsordningen for det enkelte barn.
  6. Børn må ikke medbringe dyre ting eller legetøj til SFO. Sker det alligevel, så er det på eget ansvar. Skolen har intet ansvar for bortkommet eller ødelagte genstande, der medbringes. Det er strengt forbudt at medbringe farligt eller skarpt legetøj.
  7. Har forældre forslag, spørgsmål eller klager, skal det først rettes til pædagogerne i SFO’en.

Pasningstelefon: 38 16 08 75
Åbningstider: Mandag – Fredag (13.00-17.00)